Celou noc prší a stejně tak tomu je i v devět hodin ráno. Přesto přichází od organizátorů pokyn, že pomocníci mají začít stavět grid na dráze 26. Ti tedy se svěšenou hlavou odcházejí od snídaně do hustého deště. Plnit letadla vodou v přívalovém dešti vypadá bizarně. Briefing pilotů začne v 10 hodin. „Děda mi říkal, že když se dělají na loužích bubliny, bude pršet dlouho,“ komentuje počasí autor této reportáže. Uvidíme, co tedy dnešek přinese. Naši by potřebovali ještě letět.
V 11. hodin je rozhodnuto o zrušení soutěžního dne pro volnou a 18m třídu. 15m třída by měla letět tří a půlhodinovou AAT disciplínu. Pokud se tedy podaří vyřešit dva úkoly – 1. zajistit počasí a 2. dostat letadla přes bahno a louže na asfaltovou dráhu, ze které by měla ve 13 hodin začít startovat.
Ve 14. hodin skutečně několik kluzáků startuje z asfaltové dráhy 26. Silný boční vítr s nárazy k 15 m/s ale starty komplikuje a přestože kumuly na nebi vypadají přijatelně, ruší ředitel mistrovství soutěžní den i pro 15m třídu. Fouká skutečně hodně a foukat nepřestane až do večera. Pro 15m třídu to bohužel znamená, že za dvanáct soutěžních dnů má odletěné pouze pět platných disciplín. Osmnáctky šest a Open class sedm. Od Austrálie asi všichni čekali o mnoho více.
Na MS v plachtění zbývá poslední možnost korigovat stávající výsledky. Tou je zítřek, tedy sobota 21. ledna. Společně s námi budete u toho.
Aktuální průběžné výsledky naleznete ZDE.
On-line tracking naleznete ZDE.
Miroslav Oros, airZone.TV, Benalla – Austrálie