První dny na Mistrovství světa v bezmotorové akrobacii 2021 – Lešno

1.den- odjezd

25.července odjela polovina reprezentace na mistrovství světa do polského Lešna. Jednalo se o téměř celý advanced tým ve složení Marek Veselý, Adam Klenka, Jiří Vokurka a Martin Stránský v čele s trenérem Milošem Ramertem. Naši akrobaté se sešli a vyrazili od budovy firmy Blanik aircraft. Celá cesta byla rozdělena dvěma zastávkami. První byla v Liberci, kde výprava doplnila zásoby jídla a pití. Druhá zastávka byla už na polském území ve městě Lubiň. Po příjezdu na letiště se celý tým ihned pustil do skládání svého akrobatického kluzáku, který již před odjezdem několik dní pečlivě připravovali. Následoval odjezd do centra města, ve kterém jsou všichni členi výpravy ubytováni.

2.den- trénink

den na MS byl pro naše reprezentanty dnem tréninkovým. Chlapci z kategorie advanced odlétali dohromady dvanáct tréninkových letů, při kterých létali povolnou sestavu, tajnou sestavu a akrobatické prvky do soutěžních tajných sestav. Ve druhé polovině dne přijela na letiště i druhá polovina reprezentační výpravy. Ta byla složena z posledního člena advanced týmu Václava Sehnala a z dvojice pilotů kategorie unlimited Přemysla Vávry a Míry Červenky. Ti si na startu poskládali svůj stroj zapojili se do trénování.

3.den- trénink

Dnes dopoledne členi reprezentace vyfasovali reprezentační oděvní výbavu od AeČRu, která se skládala ze dvou trik, mikiny a bundy. Po rozdělení oblečení vyrazil advanced tým trénovat. Zbylí piloti si přes nejvyšší denní teploty, které sahaly až ke 30°C dali taktickou pauzu a na letiště se vypravili až v pozdních odpoledních hodinách.

4.den

Ve středu 28. července se advanced tým rozhodl pro pauzu v létání. Místo akrobatického tréninku se někteří chlapci věnovali fyzické i psychické přípravě a snažili se relaxovat. Před polednem se ještě vydali na letiště, aby po intenzivních tréninkových letech připravili svůj brus na závodní dny. Příprava obnášela leštění kluzáku a kontrolu podvozku.

V 18 hodin proběhlo slavnostní zahájení závodů, na kterém se shromáždili všechny kompletní týmy. Dohromady to nakonec bylo 44 pilotů, kteří budou bojovat o titul mistra světa ve dvou kategoriích.

O hodinu později v 19:00 byl zahájen první oficiální briefing. Piloti si na něm losovali pořadí pro první závodní sestavu. Dalším bodem programu bylo kreslení akrobatických prvků do tajných sestav.